Menedżer Sprzedaży

Pomoc

Grupowanie transakcji

 

Dzięki grupowaniu transakcji podsumujesz zakupy klienta i połączysz je w jedną transakcję. Ułatwi Ci to obsługę zamówienia - np. wyślesz jedno powiadomienie, wydrukujesz jedną etykietę adresową, zapakujesz kilka przedmiotów do jednej paczki.

W tym artykule dowiesz się:

 

1. Kiedy Menadżer Sprzedaży automatycznie grupuje transakcje

Jeśli klient kupił kilka przedmiotów w kilku Twoich ofertach i wypełnił wspólny formularz opcji dostawy i zapłaty, MS automatycznie połączy transakcje w jedną i nada jej nowy numer.

Do góry

 

2. Jak samodzielnie zgrupujesz transakcje

Możesz ręcznie grupować transakcje, np. jeśli klient nie wypełnił formularza opcji dostawy i zapłaty lub wypełnił osobne formularze. Aby zgrupować kilka takich transakcji od jednego kupującego, zaznacz je i kliknij ikonę “Grupuj”.

Wyświetlimy wtedy okno, w którym wybierzesz, jakie dane chcesz skopiować (z której karty transakcji).

Uwaga! Zanim zgrupujesz transakcje, zwróć uwagę na opcję “usuń zapisane dane”. Jeśli ją zaznaczyłeś, stracisz informacje, które klient wprowadził do formularza opcji dostawy i zapłaty.

Do góry

 

3. Jak rozgrupujesz transakcje

Możesz rozdzielić tylko transakcje z różnymi przedmiotami. Aby to zrobić, zaznacz transakcję zgrupowaną i kliknij “Rozgrupuj”. Wyświetlimy wtedy okno, w którym będziesz mógł określić, jakie informacje chcesz zachować na rozgrupowanych transakcjach. Swój wybór potwierdź przyciskiem "Rozdziel transakcje".

Po rozgrupowaniu każdej z transakcji nadamy nowy numer.

Uwaga! Jeśli zgrupujesz ręcznie transakcje zanim kupujący wypełni formularz opcji dostawy i zapłaty, wówczas MS nie zapisze danych z formularza pozakupowego.

Do góry