Menedżer Sprzedaży

Pomoc

Karta transakcji

W tym artykule dowiesz się:

 

1. Czym jest karta transakcji.

 W momencie, gdy klient zakupi jakiś przedmiot w wystawionej przez Ciebie ofercie Menedżer stworzy nową kartę transakcji, na której znajdziesz wszystkie informacje niezbędne do sprawnej obsługi zamówienia. Domyślnie Menedżer zapisze ją w sekcji “Sprzedane” niezależnie od tego, jaki sposób płatności zadeklarował kupujący.

Każdej transakcji zostanie przypisany unikatowy numer tzw. numer transakcji. Kliknięcie w niego spowoduje otwarcie karty transakcji.

Jeśli kupujący wypełni wspólny formularz dla kilku transakcji, menedżer stworzy jedną kartę transakcji, na której znajdą się wszystkie jego zakupy.

Co znajdę na karcie transakcji?

Karta transakcji zawiera wszystkie dane potrzebne do realizacji zamówienia. Znajdziesz tu:

  • numer i tytuł oferty, z której pochodzi zakup (karta może zawierać więcej niż jeden zakup, w takim przypadku wyświetlimy na karcie wszystkie oferty, w których klient zakupił przedmioty),
  • liczbę zakupionych sztuk w danej ofercie,,
  • ogólną liczbę zakupionych sztuk,
  • ceny poszczególnych zakupów,
  • wartość całego zamówienia z kosztami wybranej przez kupującego przesyłki,
  • pełne dane kupującego: zarówno dane konta Allegro, dane do faktury, jak i dane do wysyłki,
  • wiadomość do sprzedającego z formularza pozakupowego,
  • stan płatności.

Do góry

2. Uwaga!

Pamiętaj, że jeśli wprowadzisz modyfikacje na karcie transakcji, na przykład zmienisz koszt i sposób wysyłki czy wyedytujesz dane Klienta, zanim Kupujący wypełni formularz opcji dostawy i zapłaty, wówczas dane z formularza nie zostaną zapisane. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku ręcznego zgrupowania transakcji przed wypełnieniem przez Kupującego formularza.

Na zapisywanie danych nie wpływają: dodanie notatki, edycja zdarzeń, alarmu, realnych kosztów (wysyłki i pakowania), wysyłanie powiadomienia.

Do góry