Korzystam z Transakcji. Jak zacząć korzystać z Zamówień?
Stworzyliśmy nową zakładkę Zamówienia, dzięki której zarządzanie sprzedażą na Allegro będzie dla Ciebie jeszcze łatwiejsze.
W poniższym artykule znajdziesz informacje:
-
Jak wyświetlamy zamówienia w zakładce?,
-
Gdzie w zakładce Zamówienia znajdziesz opcje, z których korzystasz w Transakcjach.
Jak wyświetlamy zamówienia w zakładce?
Wszystkie sprzedane przedmioty z Twoich ofert zobaczysz w zakładce jako zamówienia od kupujących. Każde zamówienie składa się ze wszystkich zakupów kupionych w tym samym czasie przez jednego kupującego.
Przykład: Sprzedajesz akcesoria komputerowe. Klient wybrał w Twoich ofertach torbę do laptopa oraz mysz bezprzewodową i dodał je do koszyka, a następnie zapłacił. W zakładce znajdziesz więc jedno zamówienie od tego klienta, składające się z torby oraz myszy.
Gdzie w zakładce Zamówienia znajdę funkcjonalności, z których korzystam w Transakcjach?
- Filtry i wszukiwanie zamówień
W zakładce możesz wygodnie filtrować zamówienia:
według statusu zamówienia:
wszystkie,
nowe,
w realizacji,
do wysłania,
wysłane,
anulowane;
według statusu płatności:
wszystkie,
opłacone,
płatność przy odbiorze,
podzielona płatność,
nieopłacone,
do weryfikacji.
według metody dostawy - możesz wyświetlić tylko te zamówienia, w których kupujący wybrali zaznaczone przez Ciebie metody;
według daty.
Skorzystasz również z wyszukiwarki, która przeszukuje różne informacje o zamówieniu. Możesz szukać zamówień wpisując:
login kupującego,
imię i nazwisko kupującego,
nazwę firmy,
tytuł oferty,
id oferty,
sygnaturę (external id),
id zamówienia,
numer przesyłki,
id płatności.
- Katalogi, foldery lub sekcje
W zakładce Zamówienia udostępniamy Etykiety, którymi możesz zastąpić sekcje, katalogi. Dzięki etykietom wygodnie oznaczysz zamówienia klientów. Możesz także utworzyć etykiety o analogicznych nazwach do sekcji, folderów i obsługiwać zamówienia w nowej zakładce. Pomoże Ci to w organizacji i obsłudze zamówień - szybciej wprowadzisz grupowe zmiany.
Jeśli zmienisz sekcje w Transakcjach, zaimportujemy go do Zamówień w formie etykiety. Przykład: Jeśli w transakcjach zmienisz sekcję na “w realizacji”, to w zakładce Zamówienia dodamy etykietę [MS w realizacji].
- Wydruki
Zaznacz wybrane zamówienia i na dole ekranu kliknij [przygotuj wydruk]. Możesz przygotować do druku:
etykiety adresowe,
listę wysyłkową.
- Eksport zamówień
Zaznacz wybrane zamówienia i na dole ekranu kliknij [eksportuj dane]. Możesz:
eksportować dane zamówień do pliku CSV lub XML,
- Wysyłka maili
Możesz włączyć powiadomienia dla klientów, które wyślemy automatycznie, gdy tylko zmienisz status zamówienia. Powiadomienia skonfigurujesz, wybierając przyciskiem [ustawienia], który znajduje się w prawym górnym rogu zakładki.
Możesz włączyć automatyczne powiadomienia, które będziemy wysyłać, gdy zmienisz status zamówienia na:
W realizacji,
Do wysyłki,
Anulowane.
Na stronie z ustawieniami, przy każdym ze statusów jest link - gdy w niego klikniesz, wyświetlimy Ci przykładową treść danego powiadomienia. Dzięki temu sprawdzisz, jak wygląda powiadomienie.
W najbliższych tygodniach dodamy kolejne powiadomienia np. przypomnienie o wpłacie, prośbę o dopłatę.
- Konta powiązane
Jeśli korzystasz z Zamówień w Menedżerze Sprzedaży, to nic się dla Ciebie nie zmieni - konta powiązane i pracownicze dalej będą działały w tej zakładce. Analogiczne funkcjonalności pojawiły się 1 września również dla użytkowników, którzy nie korzystają z Menedżera Sprzedaży. Sprawdź szczegóły.
- Czynności powiązane
Możesz włączyć powiadomienia, które wysyłamy do kupujących, gdy zmienisz status zamówienia.
- Notatka
Rozwiń "Akcje" po prawej stronie danego zamówienia.
Szczegółowe informacje, jak korzystać z zakładki Zamówienia znajdziesz w artykule w pomocy Allegro.
FAQ - najczęściej zadawane pytania
Dlaczego wyłączacie zakładkę Transakcje
Chcemy dać ci jedno, wygodne miejsce do zarządzania sprzedażą. W zakładce Zamówienia nie tylko sprawdzisz szczegóły transakcji, ale i skorzystasz z wielu funkcjonalności, które dodaliśmy w ostatnich miesiącach.
Gdzie znajdę opłacone zamówienia i jak je filtrować?
Znajdziesz je w zakładce Zamówienia. Skorzystaj z filtra “status płatności” i wybierz [opłacone]
W Transakcjach wyświetlacie wiele zamówień na jednym ekranie, a w zamówieniach widzę tylko kilka zamówień - co mam zrobić?
W Zamówieniach możesz skorzystać z widoku kompaktowego. Wybierz, z którego widoku chcesz korzystać - dotychczasowego czy kompaktowego. Wystarczy, że skorzystasz z przycisków:
-
[Włącz widok kompaktowy],
-
[Zamknij widok kompaktowy].
Wybraną opcję widoku zapiszemy, ale w każdej w chwili możesz ją zmieniać.
Czy będziecie jeszcze dodawać funkcjonalności do zakładki Zamówienia?
Tak, zakładkę cały czas rozwijamy. W nalbliższym czasie dodamy:
-
Notatkę w wydrukach,
-
Wydruk jednego zamówienia na jednej stronie,
-
Powiadomienia: przypomnienie o zapłacie, prośbę o dopłatę.
Czy mogę grupować i rozgrupować zamówienia w nowej zakładce?
Nie, skorzystaj z etykiet. Sprawdź szczegóły. Ewentualnie możesz grupować przedmioty przy wysyłce przez nasze narzędzie Wysyłam z Allegro. Sprawdź szczegóły.
Nie działa mi eksport danych do e-nadawcy. Dlaczego?
Do eksportu danych do e-nadawcy polecamy nasze narzędzie Wysyłam z Allegro lub skorzystaj z integracji za pomocą API. Eksport danych w zakładce Zamówienia nie jest zintegrowany z e-nadawcą.
Jak się zintegrować z e-nadawcą za pomocą API:
1. Zaloguj się na swoje konto w serwisie e-nadawca (jeśli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się).
2. Po zalogowaniu kliknij w [Ustawienia].
3. Następnie kliknij w [Lista kont Allegro].
4. Chcąc dodać nowe konto Allegro, kliknij na symbol [+] w lewym górnym rogu.
5. Potwierdź wybór konta Allegro, które chcesz zintegrować.
6. Wyraź zgodę na powiązanie konta Allegro z aplikacją zewnętrzną e-nadawca klikając [Powiąż konto].