Menedżer Sprzedaży

Pomoc

Korzystam z Transakcji. Jak zacząć korzystać z Zamówień?

Stworzyliśmy nową zakładkę Zamówienia, dzięki której zarządzanie sprzedażą na Allegro będzie dla Ciebie jeszcze łatwiejsze.

W poniższym artykule znajdziesz informacje:

  • Jak wyświetlamy zamówienia w zakładce?,

  • Gdzie w zakładce Zamówienia znajdziesz opcje, z których korzystasz w Transakcjach.

Jak wyświetlamy zamówienia w zakładce?

Wszystkie sprzedane przedmioty z Twoich ofert zobaczysz w zakładce jako zamówienia od kupujących. Każde zamówienie składa się ze wszystkich zakupów kupionych w tym samym czasie przez jednego kupującego.

Przykład: Sprzedajesz akcesoria komputerowe. Klient wybrał w Twoich ofertach torbę do laptopa oraz mysz bezprzewodową i dodał je do koszyka, a następnie zapłacił. W zakładce znajdziesz więc jedno zamówienie od tego klienta, składające się z torby oraz myszy.

Gdzie w zakładce Zamówienia znajdę funkcjonalności, z których korzystam w Transakcjach?

  • Filtry i wszukiwanie zamówień

 W zakładce możesz wygodnie filtrować zamówienia:

według statusu zamówienia:

wszystkie,

nowe,

w realizacji,

do wysłania,

wysłane,

anulowane;

według statusu płatności:

wszystkie,

opłacone,

płatność przy odbiorze,

podzielona płatność,

nieopłacone,

do weryfikacji.

według metody dostawy - możesz wyświetlić tylko te zamówienia, w których kupujący wybrali zaznaczone przez Ciebie metody;

według daty.

Skorzystasz również z wyszukiwarki, która przeszukuje różne informacje o zamówieniu. Możesz szukać zamówień wpisując:

login kupującego,

imię i nazwisko kupującego,

nazwę firmy,

tytuł oferty,

id oferty,

sygnaturę (external id),

id zamówienia,

numer przesyłki,

id płatności.

wyszukiwarka

  • Katalogi, foldery lub sekcje

W zakładce Zamówienia udostępniamy Etykiety, którymi możesz zastąpić sekcje, katalogi. Dzięki etykietom wygodnie oznaczysz zamówienia klientów. Możesz także utworzyć etykiety o analogicznych nazwach do sekcji, folderów i obsługiwać zamówienia w nowej zakładce. Pomoże Ci to w organizacji i obsłudze zamówień - szybciej wprowadzisz grupowe zmiany.

Jeśli zmienisz sekcje w Transakcjach, zaimportujemy go do Zamówień w formie etykiety. Przykład: Jeśli w transakcjach zmienisz sekcję na “w realizacji”, to w zakładce Zamówienia dodamy etykietę [MS w realizacji].

Sprawdź szczegóły.

  • Wydruki

Zaznacz wybrane zamówienia i na dole ekranu kliknij [przygotuj wydruk]. Możesz przygotować do druku:

etykiety adresowe,

listę wysyłkową.

  • Eksport zamówień

Zaznacz wybrane zamówienia i na dole ekranu kliknij [eksportuj dane]. Możesz:

eksportować dane zamówień do pliku CSV lub XML,

  • Wysyłka maili

Możesz włączyć powiadomienia dla klientów, które wyślemy automatycznie, gdy tylko zmienisz status zamówienia. Powiadomienia skonfigurujesz, wybierając przyciskiem [ustawienia], który znajduje się w prawym górnym rogu zakładki.

Możesz włączyć automatyczne powiadomienia, które będziemy wysyłać, gdy zmienisz status zamówienia na:

W realizacji,

Do wysyłki,

Anulowane.

Na stronie z ustawieniami, przy każdym ze statusów jest link - gdy w niego klikniesz, wyświetlimy Ci przykładową treść danego powiadomienia. Dzięki temu sprawdzisz, jak wygląda powiadomienie.

W najbliższych tygodniach dodamy kolejne powiadomienia np. przypomnienie o wpłacie, prośbę o dopłatę.

  • Konta powiązane

Jeśli korzystasz z Zamówień w Menedżerze Sprzedaży, to nic się dla Ciebie nie zmieni - konta powiązane i pracownicze dalej będą działały w tej zakładce. Analogiczne funkcjonalności pojawiły się 1 września również dla użytkowników, którzy nie korzystają z Menedżera Sprzedaży. Sprawdź szczegóły.

  • Czynności powiązane   

Możesz włączyć powiadomienia, które wysyłamy do kupujących, gdy zmienisz status zamówienia.

  • Notatka

Rozwiń "Akcje" po prawej stronie danego zamówienia.

Szczegółowe informacje, jak korzystać z zakładki Zamówienia znajdziesz w artykule w pomocy Allegro.

FAQ - najczęściej zadawane pytania

Dlaczego wyłączacie zakładkę Transakcje

Chcemy dać ci jedno, wygodne miejsce do zarządzania sprzedażą. W zakładce Zamówienia nie tylko sprawdzisz szczegóły transakcji, ale i skorzystasz z wielu funkcjonalności, które dodaliśmy w ostatnich miesiącach.

Gdzie znajdę opłacone zamówienia i jak je filtrować?

Znajdziesz je w zakładce Zamówienia. Skorzystaj z filtra “status płatności” i wybierz [opłacone]

opłącone

W Transakcjach wyświetlacie wiele zamówień na jednym ekranie, a w zamówieniach widzę tylko kilka zamówień - co mam zrobić?

W Zamówieniach możesz skorzystać z widoku kompaktowego. Wybierz, z którego widoku chcesz korzystać - dotychczasowego czy kompaktowego. Wystarczy, że skorzystasz z przycisków:

  • [Włącz widok kompaktowy],

  • [Zamknij widok kompaktowy].

Wybraną opcję widoku zapiszemy, ale w każdej w chwili możesz ją zmieniać.

Czy będziecie jeszcze dodawać funkcjonalności do zakładki Zamówienia?

Tak, zakładkę cały czas rozwijamy. W nalbliższym czasie dodamy:

  • Notatkę w wydrukach,

  • Wydruk jednego zamówienia na jednej stronie,

  • Powiadomienia: przypomnienie o zapłacie, prośbę o dopłatę.

Czy mogę grupować i rozgrupować zamówienia w nowej zakładce?

Nie, skorzystaj z etykiet. Sprawdź szczegóły. Ewentualnie możesz grupować przedmioty przy wysyłce przez nasze narzędzie Wysyłam z Allegro. Sprawdź szczegóły.

Nie działa mi eksport danych do e-nadawcy. Dlaczego?

Do eksportu danych do e-nadawcy polecamy nasze narzędzie Wysyłam z Allegro lub skorzystaj z integracji za pomocą API. Eksport danych w zakładce Zamówienia nie jest zintegrowany z e-nadawcą.

Jak się zintegrować z e-nadawcą za pomocą API:

1. Zaloguj się na swoje konto w serwisie e-nadawca (jeśli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się).
2. Po zalogowaniu kliknij w [Ustawienia].
3. Następnie kliknij w [Lista kont Allegro].
4. Chcąc dodać nowe konto Allegro, kliknij na symbol [+] w lewym górnym rogu.
5. Potwierdź wybór konta Allegro, które chcesz zintegrować.
6. Wyraź zgodę na powiązanie konta Allegro z aplikacją zewnętrzną e-nadawca klikając [Powiąż konto].