Menedżer Sprzedaży

Pomoc

Wiadomości do kupujących - powiadomienia

 

Dzięki powiadomieniom klient będzie otrzymywał najświeższe informacje o statusie transakcji.

W tym artykule dowiesz się:

 

1. Jak wysłać wiadomość do klientów?

W zakładce "Transakcje" zaznacz zamówienia i wybierz "Wyślij e-mail". Wyświetlimy okno, w którym wybierzesz szablon wiadomości, a wysyłkę potwierdzisz klikając w "Wyślij email".

Wiadomość wyślesz również dzięki czynnościom powiązanym, gdy przenosisz transakcję pomiędzy sekcjami.

Do góry

 

2. Jak zmienić treść powiadomień?

Podstawowe szablony powiadomień to gotowe wzory wiadomości, które możesz wysyłać do swoich klientów. W ten sposób poinformujesz ich np. o statusie zamówienia. Szablony powiadomień znajdziesz w zakładce Ustawienia: Schematy > Powiadomienia. Każdy z tych szablonów możesz dostosować do swoich wymagań.

Możesz również napisać własne szablony powiadomień  - w tej samej zakładce kliknij zielony przycisk "Dodaj własny schemat". MS utworzy nowy szablon "Moje powiadomienie (Moje powiadomienie)". Teraz kliknij przycisk "Edytuj" 

Zdefiniujesz tytuł i treść powiadomienia. Dodatkowo możesz skorzystać ze znaczników specjalnych, o których przeczytasz poniżej.

Do góry

 

3. Jak korzystać ze znaczników specjalnych?

Znacznik specjalny to wyraz, za który Menedżer Sprzedaży podstawi wybrane dane (np. Nazwisko klienta, nr transakcji, nr przesyłki). Zapoznaj się z listą znaczników, które możesz wykorzystać podczas tworzenia szablonów wiadomości: 

 

NAZWA ZNACZNIKA / ZNACZNIK

PODSTAWIANE DANE

 

Nazwa użytkownika <NAZWA_UZYTKOWNIKA>

login Kupującego

 

Imię i nazwisko Kupującego <NAZWISKO_KUPUJACEGO>

imię i nazwisko Kupującego z formularza dostawy

 

Id Kupującego <ID_KUPUJACEGO>

numer identyfikacyjny Kupującego

 

Dane do wysyłki <ADRES_ODBIORCY>

dane adresata z formularza dostawy

 

Lista przedmiotów <LISTA_PRZEDMIOTOW>

wszystkie przedmioty, który kupił Twój Kontrahent w ramach waszej transakcji

 

Ilość sztuk <ILOSC_SZTUK>

przedmioty kupione przez Twojego Kontrahenta wraz z liczbą sztuk

 

Data sprzedaży <DATA_SPRZEDAZY>

data sprzedaży przedmiotów w formacie Rok-Miesiąc-Dzień Godzina:Minuty:Sekundy.

 

Nr transakcji <NR_TRANSAKCJI>

numer karty transakcji widoczny w Menedżerze Sprzedaży

 

Nr oferty <NR_OFERTY>

numery ofert wchodzących w skład transakcji.

 

Nr konta <NR_KONTA>

numer konta wypełniony w zakładce Ustawienia sprzedaży > Numery kont bankowych

 

Nr przesyłki <NR_PRZESYLKI>

nr przesyłki, który wcześniej wprowadziłeś na karcie transakcji w zakładce Zamówienie w sekcji Numer przesyłki

 

Koszt wysyłki <KOSZT_WYSYLKI>

koszt przesyłki znajdujący się na karcie transakcji 

 

Do zapłaty <KOSZT_TRANSAKCJI>

kwota do zapłaty znajdującą się na karcie transakcji

 

Dane kontrahenta <DANE_KONTRAHENTA>

dane Kontrahenta, które znajdują się na karcie transakcji

 

Suma <SUMA>

łączny koszt zakupów z karty transakcji (bez kosztów dostawy)

 

Nr adresu pomocniczego <NR_ADRESU_POMOCNICZNEGO>

numer przesyłki, który jest generowany automatycznie przez Menedżera Sprzedaży po przygotowaniu wydruków adresów pomocniczych dla Poczty Polskiej

 

formularz zapłaty i dostawy <DOSTAWA_ZAPLATA>

odnośnik prowadzący do formularza opcji dostawy i zapłaty wypełnionym przez kupującego

      

 Do góry